چرا ثروتمند شویم ؟
از این جهت شما را به ثروتمند شدن تشو یق می کنیم که جامعه ی آمریکا و بسیاری از جوامع دیگر دارند به سمت دو قطبی شدن پیش می روند . یعنی در اینگونه جوامع فقط دو طبقه غنی و فقیر وجود خواهند داشت . در تو جیه این حرف یک دلیل می آورم . اگر تصمیم نگیرید که پو لدار شوید آنوقت احتمالش هست که فقیر شوید . در جوامع غربی طبقه ی فقیر گر چه آرام آرام اما مسلما" و به شکلی فاجعه بار دارد نابود می شود . شاید تصمیمتان بر این باشد که در همین وضعیت و در دسته متوسط جامعه جای داشته باشید و در چین یا هند زندگی کنید . در کشورهایی که نام بردیم نه تنها از حجم طبقه متوسط کاسته نشده است بلکه به سرعت در حال ازدیاد است در مقابل در کشورهایی نظیر ایالات متحده یا سایر جوامع غربی دو احتمال محدود بیشتر نیست یا فرد متعلق به دسته اغنیاست یا جزء فقراست . همانطور که با قاطعیت می توان از آب شدن یخ های قطبی سخن گفت که به شکلی فاجعه بار اما آرام آرام دارد اتفاق می افتد در قیاسی مشابه طبقه متوسط نیز در جوامع مورد اشاره در حال نابودیست اما با این اوصاف باید دانست که شرایط افراد طبقه متوسط جوامع چین و هند همتراز همتایان آمریکایی شان که جزء اقشار فقیر جامعه هستند است . پس شاید با این حساب شما هم تصمیم بگیر ید پولدار شوید. از کتاب دومرد یک پیام نویسندگان رابرت کیو ساکی و دونالد ترامپ
+ نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 1:48 توسط مهدی یقینی
|
کلی کار نکرده باشم و خسته نباشم